Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)
Podstawowe dane o:
Liczbie odsłon: 486011
Czasie trwania: 2m 34s
Uzyskanych ocenach: 748
OPIS:
Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 19
Polonez Caro -test zderzeniowy z 1993 roku (crash test)
- Drodzy oglądający !
Wiem ,że każdy facet zna się na kobietach, polityce ,piłce ,a od paru lat na lotnictwie. O wiedzy motoryzacyjnej nie wspominam ,bo "oczywistą oczywistością" jest ,iż jest ona wrodzona . Wiem także ,że teraz ,w roku 40-lecia Poloneza liczba znawców jego historii wzrosła wykładniczo. Można o nim poczytać na portalach komputerowych ,ogólno informacyjnych czy tzw. brukowców. Na politycznych nie znalazłem ,ale tam za to są "eksperci" od np. pasażerskich bombowców czy "łodzi" podwodnych :)
Wiem ,że każdy ma prawo mieć swoje zdanie na w/w tematy ,ale PROSZĘ : zanim napiszecie bezsensowny , często obraźliwy czy "hejtujący" komentarz ,mający wykazać w waszym nieomylnym mniemaniu głupotę i niewiedzę innych (czyli piszących komentarze oraz konstruktorów, producentów i testujących Poloneza ) abyście najpierw uważnie obejrzeli film ,nawet kilka razy jeśli jest "za szybki" oraz poczytali moje dłuższe wypowiedzi ,w których wyjaśniam wiele kwestii spornych.
Jako ,że jeden temat pominąłem ,a komentarzy odnośnie niego jest coraz więcej ,więc wyjaśniam :
Polonez na tym teście miał łamaną kolumnę kierowniczą ! "Rura" w środku kierownicy jest przykręcona do określenia (archaicznie czy prostacko -to fakt) wielkości przemieszczenia kierownicy/ kolumny podczas zderzenia.
Polonez przechodził wiele testów ,przed i w trakcie produkcji ,choćby ze względu na wprowadzane zmiany. Tutaj ,tak sądzę , było sprawdzenie produkcyjnego egzemplarza z wprowadzoną rok wcześniej nową ŁAMANĄ kolumną kierowniczą.
Ponadto testy czołowe wykonywane na pewno były od początku ich wprowadzenia do końca XXw ,a pewnie i teraz ,bo nie wykonuje się 2-3 testów ,tylko od kilkudziesięciu do kilkuset (!) dla danego modelu pojazdu. Zatem ,to że teraz NCAP bada w taki a nie inny sposób ,nie oznacz że robi się np. 100 takich samych zderzeń niecentralnych. Testy ukośne i niecentralne pojawiły się późno (ok. 1975r Mercedes) i do końca lat 80-tych były rzadkością u większości producentów. Ich "popularność" pojawiła się wraz z "modą" na bezpieczeństwo w latach 1990-92 . Polonez taki test przeszedł w 1995r i jest ,co wspominałem wiele razy, na YT od lat ,dlatego go nie publikowałem.Testów robi się dużo aby wprowadzać poprawki ,stąd nie każdy musi być udany + w wielu konfiguracjach aby sprawdzić możliwie dużo scenariuszy ewentualnego wypadku. Jak pisałem w moich dużych komentarzach ,obecnie jest z tym gorzej bo pęd do zdobycia gwiazdek w NCAP ,powoduje ze niektórzy producenci robią swoje testy pod wymogi NCAP a nie zderzeń w realu ...
- Lepsza jakość nagrania niz ncap z lat 2000😂 jak ogladam to lepiej zniósł ten test niz wiekszość aut z tamtych lat. Tyle tylko że ncap w lapę nie dostalo to gwiazdek nie dali
- Golf przy poldonie wymięka
- Nawet koła mu nie przygniotło to jest maszyna z poduszkami miałby maksymalną ilość gwiazdek
- Cud że ściana wytrzymała
- Ostatni Polski samochód
- Kurwa myślałem że ten bolec wylatywał przy zderzeniu.....😂😂😂😂 Z kolumny kierownicy
- Poduszka nie strzeliła.
- Poduszka się nie otworzyła!
- Niby takie gówno, a dał radę
- Tu jest więcej
laweta-lublin.pl - pomoc drogowa Lublin - też tak sądze.
- UWAGA ! Dołożyłem kolejne "skany" (zmontowane po mojemu fotki kawałków stron z gazet) artykułów do mojego zestawu o pojazdach z KDL lat '70 - '90-tych. Tym razem o rozpoczęciu produkcji Polonezów 5d i 3d. Dodałem daty oddania danego numeru do druku (artykuł więc powstał nawet wcześniej) co daje pogląd na rzeczywiste terminy pewnych wydarzeń. Wynika z tego ,że np. produkcja ruszyła w połowie kwietnia 1978 ,choć oficjalnie kilkanaście godzin przed świętem klasy robotniczej - rocznica 22 lipca była za daleko ... (3 maja była tylko oficjalna premiera) :
https://photos.google.com/share/AF1QipPaThm_kU-SOuyR9hOpbriAxNELMjIdPotclZFPJEN0ekagBS0qPF30MX56IeLSkw?key=STJqZnBlZ0Z4M3J1UGwxSExoaEtyejQySXZuTi1R
- Fair play, looks like it did quite well
- Co to za test? kogo w konia chcieli zrobić kto robi testy uderzeniowe całą powierzchnią?
- ofiara smiertelna na miejscu przy predkosci 20km/h :)
- szkoda tylko że wiele aut pięknie przechodzi pełne uderzenie przodem gdy częściowe uderzenie przodem kończy się miażdżeniem kierowcy
- Polonez do dzisiaj jest twardszy niż nie jeden pseudo samochód typu nowe chuj-daje, kia, fiutoFiaty itp. oszołomy.
- polonezy nie byly jeszcze takie zle, szczegolnie caro i atu choc zwykly fiat uno w tamtym czasie bil go na glowe.
- Czesi potrafili Polacy niestety nie. zostal
- jestem w szoku bardzo ładnie wytrzymał ten poldek ten test! łał!
- Dla miłośników Poloneza i innych z KDL - co jakiś czas dorzucam nowe skany artykułów z lat '70-'90 :
https://photos.google.com/share/AF1QipPaThm_kU-SOuyR9hOpbriAxNELMjIdPotclZFPJEN0ekagBS0qPF30MX56IeLSkw?key=STJqZnBlZ0Z4M3J1UGwxSExoaEtyejQySXZuTi1R